Startsida

måndag 17 september 2012

Träningslugnet

Summerar veckans (nära obefintliga) träning och inser vad bra den här bloggen är för att kunna se svart på vitt hur det egentligen ser ut. Det är så länge sen jag tränat så här lite en vecka att jag inte ens kommer ihåg när det var. Möjligen när jag var ordentligt förkyld och febrig i februari i år. För någon månad sen hade en sån här vecka fått mig att go nuts. "Har jag tappat träningslusten och rutinen nu?" "Nu är det kört!"bla.a, bl.a.... Men idag känns det helt ok. Jag vet att jag vill träna, att jag kan få tid för träningen, att jag vet hur jag ska skapa tid i vardagen för träningen, att jag längtar efter att köra hårt och testa nya saker. Jag har haft en dålig vecka med mycket annat på gång hemma och på jobbet. Samtidigt har jag haft en larvig förkylning som inte riktigt bryter ut, men som fått mig att tveka inför t.ex. det crosstrainingpass jag var bokad på (för att testa första gången). De kommande veckorna ser inte mycket bättre ut tidsmässigt, men jag VET att jag kommer att träna så mycket jag kan utifrån förutsättningarna. Det får bli som det blir, och sen ska jag på'et igen. Det känns skönt att faktiskt ha landat i lugnet istället för tvånget att träna.

1 kommentar:

  1. Sund ch skön inställning. Själv känner jag mig mest.... förvirrad tror jag.

    SvaraRadera