Startsida

söndag 16 september 2012

Det blev bara pannkaka

Ja, det var precis vad det blev av det som skulle bli en smarrig lunch! Gav mig på att steka pannkakor till lunch - vanliga hederliga pannkisar till kidsen och en proteinvariant till Mannen och mig. Jag hade ju köpt Bakepro och det ska ju vara bra till proteinpannkakor (har bara bakat muffins med min lilla provpåse tidigare). Kidsen var nöjda och glada och åt så de storknade. Mannen och jag petade pliktskyldigast i oss våra sorgliga skapelser. Det var i och för sig inget fel på smaken, men de höll ju inte ihop! Jag har haft samma problem när jag försökt göra pannkakor på kokosmjöl eller mandelmjöl också. Jag kan helt enkelt inte vända på dem utan att de blir mos! Men goda var de i alla fall. Med kvarg och hallon/rabarberkompott på.

En sorglig hög med proteinrika smulor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar