Startsida

tisdag 11 september 2012

Mitt nya husdjur

Det har flyttat in en latmask hos mig! Jag har misstänkt det i en vecka, men det blev så tydligt igår. Först såg jag sammanställningen här på bloggen på sidan Min Träning - svart på vitt! Sen var det den planerade måndagskvällsträningen; "Jag springer direkt efter jobbet" blev "Jag ska bara äta först" och sen "Förresten, jag åker till gymmet efter att barnen somnat och står på crosstrainern en timme istället" och sen "En halvtimme på crosstrainern räcker nog". Till sist, när barnen faktiskt somnat och jag var lite småhungrig och dödstrött konstaterade jag helt enkelt att jag behövde äta och sova mer än jag behövde träna...

Vad blev det istället? En frusen banan mixad med en klick jordnötssmör och sängläge med en bok 21.30 (somnade innan 22!!). Den här gången tror jag det var precis vad kroppen behövde, men jag ser också en trend... Måste nog stöpa om lite i mitt vardagsschema och se till att skapa möjligheterna och tillfällena för att träna när jag är redo och sugen på att träna. Morgonträningen blir ju till exempel alltid av....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar