Startsida

måndag 17 september 2012

Smakprov del 1

Här kommer en recension av två av produkterna jag fick hem häromdagen. En riktig höjdare och en sisådär. Jag köpte lite nya smaker på proteinpulver och för att komma åt Charlotte Perellis proteinpulver nappade jag på ett erbjudande som gav mig en hel radda av hennes grejer.

Först ut - proteinpulver med smak Caffe Latte! Skakade pulvret med ca 2dl minimjölk som värmts i micron och blandade sen med ett dubbelshot espresso. Himmel så gott - men ganska sött. Kan tänka mig att den fungerar bra som kall shake med, eller som smaksättning på bananglass etc. En riktig vinnare!

Frukostnjutning

Testade också en av "på-köpet"-produkterna. Jag fick med en förpackning med Fit&Smart Femme Snack bars också. Jag är egentligen inte så förtjust i bars eftersom jag tycker att de både innehållsmässigt och smakmässigt är alltför lika godis, men som ett nödfallsmellis kan det ju fungera. Just den här varianten var helt okej, men ingen smaksensation. En trea av fem. En bar innehåller 171 kcal, 10.5 g protein, 14.6 g kolhydrater och 8.4 g fett.

Hur länge kommer det här förrådet att räcka, egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar