Startsida

onsdag 5 september 2012

Den där kärnan

I morse stod det core på programmet. Jag körde uppvärmning en kvart på cykeln och körde sen ungefär en halvtimme mage och rygg. Jag tog i och körde hårt och det borde ha varit ett kanonpass. Men någonting känns inte rätt när jag tränar core. Den där brännande känslan av kontakt, den fick jag några gånger under passet - men bara i ländryggen. Överhuvud taget blir jag mest trött i ryggen under plankor, benindrag på boll, Russsian twist och allt vad det heter... Magen känns oförskämt oberörd efter hårdkörningen. Är det för att jag är starkare i magen än i ryggen? Borde jag träna mer bara rygg ett tag? Eller ska jag köra ännu hårdare för att magen ska få jobba lite? Mycket funderingar...

Morgontomt gym
 

1 kommentar:

  1. Det var dagens träning det! Att läsa om DIN träning som lät hård. Och tack kära du. Idag har jag lärt mig ytterligare en ny term: Russian twist. Så google here I come!

    SvaraRadera