Startsida

söndag 1 september 2013

Ta chansen när den bjuds

En inställd fotbollsträning för Liten gjorde vår söndagsmorgon något mindre stressig än väntat. Helt plötsligt fanns det därför lite tid för en hastigt påkommen powerwalk - ensam! Men då måste jag ut Nu! och inte såsa eftersom Mannen och Stor skulle iväg en timme senare och sen  skulle söndagsaktiviteterna rulla på och träningsfönstret vara stängt. 

Rackarns vad snabbt det kan gå att 1) komma iväg om det är enda chansen och 2) ta sig runt rundan när man vet att annars blir bebis-Mini lämnad ensam med en kärvänlig storebror. Jag satte på Fredrik&Filips podcast i öronen och deras tjatter hjälpte också till att driva upp tempot.
 Tyvärr orkade jag inte hålla samma klipp i steget sista kilometern i uppförsbacke, men på det stora hela blev det rätt bra ändå - 5,4 km på 46 minuter. Och framförallt - jag tog mig iväg! Så lätt det hade varit att sitta kvar i morgonrocken, ta en påtår och läsa DN ordentligt istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar