Startsida

fredag 20 september 2013

Mammas nya leksak

Nu har sen bott hos oss en dryg vecka och jag tycker så mycket om den! Min råsaftscentrifug. Det går lätt och fort att fixa de fräschaste juicerna och jag tycker att det är ett trevligt sätt att få i sig vitaminer, antioxidanter och andra nyttigheter. Jag hoppas också att det ska vara ett sätt att lura i barnen vissa grönsaker som de inte skulle äta annars. Jag testkör fortfarande och möjligheterna är ju oändliga. Lite bekymrad är jag över allt spill (pulpa heter det visst) som jag inte vet vad jag ska göra med. Det innehåller säkert en massa bra saker så det känns lite dumt att bara slänga det. Tar gärna emot tips! 

Idag firar jag fredag med två nya varianter. Den ena en orange typ på morot, blodgrape, ingefära och faktiskt en skvätt färdig apelsinjuice (i brist på apelsiner). Den andra en lite djärvare grön variant. Päron från föräldrarnas trädgård, en stjälk selleri, spenat, en citron och ett litet äpple. Resultatet? Försvinnande gott... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar