Startsida

fredag 30 augusti 2013

Finfin fredag

Just nu är jag sådär mysigt mör och nöjd över att jag kom iväg att jag bara måste småskryta lite. Har de senaste dagarna gått omkring med sirap i benen och känt att det förmodligen är kidsens förkylning som lurar där bak. De senaste dagarna har det därför blivit lite dåligt med träning, även om det i alla fall blivit nån fysisk aktivitet noterad i nya träningsdagboken (ett kort hemmastyrkepass och en lugn promenad på 4km). Jag hade planerat att ta mig till gymmet både igår och i förrgår men bangade i sista stund båda dagarna. Men idag trotsade jag motståndet och drog iväg, med vaken bebis denna gång. Väl där tog jag ut mig ordentligt och hann igenom hela passet utom de sista två repetitionerna av plankan innan de ropade på Minis mamma till MiniSats. Hon somnade innan vi ens hunnit in i bilen, så det var tydligen där skon klämde. 

Efter en sjysst tager-vad-man-haver-lunch med bas på tonfisk och ägg är det nu snart dags att hämta barn för att handla kalaspresent. Jag ska också handla till kvällens middag då vi får sällskap av min kära vän som bor alldeles för långt bort. Ikväll unnar jag mig ett glas vin eller två och "sällanmat", ett begrepp som förtjänar ett alldeles eget inlägg. 


Följetongen trasig mobilkamera fortsätter... Reparatören som bytte baksida förra veckan har nu tagit bort skyddsplasten han glömde. Resultatet är något bättre kort, men fortfarande inte hundra, som synes... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar