Startsida

tisdag 24 september 2013

Belöning


Allt blir så mycket trevligare om man firar även små segrar. Jag hade funderat lite på att unna mig något när jag uppfyllt mina träningsmål för den här perioden (som ju tar slut på söndag). Men idag tyckte jag att det var läge att ta ut segern lite i förskott och unna mig en liten belöning trots att det är flera dagar kvar. Förra veckan slutade ju riktigt bra och denna har också börjat lovande. 

Idag fick jag plötsligt en ledig dag över när vårt sällskap för dagen fått halsont. Istället packade jag då snabbt gymväskan och drog iväg med fulltankad Mini. Jag har fått rätt ont i handlederna, antagligen för att jag anstränger dem när jag håller i Mini som kränger och far, och den envisa nackspärren vill inte ge sig. En konstig träningsvärk i lårens insida har också smugit sig på efter söndagens joggning, så kroppen kändes lite halvbra bara. Trots detta och två avbrott för bebiströstande blev det ett riktigt effektivt styrkepass, där jag höjde vikten på alla övningar sen sist. Jag anpassade lite efter förutsättningarna och körde mer rygg och mindre biceps/triceps för att spara handlederna. 

Med möra ben och axlar och en fantastisk endorfinrusch i kroppen gick jag därför direkt och investerade i min belöning: ett par nya fräscha gymhandskar och en fitnessboll! Sådär, nu ska det bli lättare att träna både på gymmet och hemma. 

 
Och halleluja vad det smakade gott med lunch efteråt! Det blev till att njuta av en tonfisksallad som smakade himmelskt och en latte medan Mini sov i vagnen en stund. 

Och träningspasset skulle såklart bokföras också. Nu filar jag lite på hur målsättningarna ska se ut för den kommande perioden, oktober, som blir den sista helt föräldralediga månaden. Återkommer med en ny (fyraveckors)plan när jag funderat färdigt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar