Startsida

måndag 2 september 2013

Bokslut andra veckan

Träningspassen: fem till antalet, varav ett styrkepass på gymmet, ett styrkepass hemma, två riktiga powerwalks och en promenad (lite lägre tempo och i vanliga kläder, men det räknas ändå..)

Antal kilometer: 25,4 km 

Planka: två gånger gjorde jag planka tre gånger och en gång blev det bara en 😊. Klart och tydligt? Läs: 3x1 minut vid två tillfällen och tyvärr avbruten efter första minuten vid det tredje tillfället. Totalt 7 minuter planka. 

Maten: under veckan helt okej. Till och med riktigt bra vissa dagar, men helgen blev återigen inte så bra. Visserligen inget lördagsgodis, men istället blev det lakritsfest på fredagskvällen när ungarna somnat. Mannen hade varit förbi Lakritsboden och handlat lite spännande sorter som man ju bara måste testa. Dessutom krämig vegetarisk lasagne med kamrareller, grädde och mycket ost, rött vin, vitt bröd, pommes frites, äppelpaj två gånger på samma dag... 

Men det går ändå åt rätt håll. Viktigast tycker jag är att få igång träningen och det får jag nog säga att jag har gjort bra den gångna veckan. När det gäller maten har jag nog hamnat i någon sorts omvänd 5:2 (nej jag ska inte gå in på vad jag tycker om den dieten, det har andra redan gjort så bra - tipsar framförallt om Sofys inlägg på ämnet på uppochhoppa.se). Min variant är istället fem dagar med balanserad kost och två dagars guldkant. Betydligt bättre än 5:2 tror jag, men inte vad jag egentligen vill för mig själv. Målet är att få till en bättre kost även på helgen utan att förbjuda utsvävningar. Det får bara inte bli så många olika utsvävningar på samma helg. Sällanmat är helt okej, så länge det blir just sällan. 
Ser hyfsat fulltecknat ut i träningsloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar