Startsida

tisdag 10 september 2013

Kylskåpskänsla

Jag vaknar allt som oftast med känslan av att vara smidig som ett kylskåp. Efter att jag varit uppe ett tag och fått igång cirkulationen känns det bättre, men när jag först kliver upp är det som att jag åldrats 40 år över natten. 

På det temat har jag noterat att yoga verkar vara på modet igen. På instagram, i inlägg på bloggar och i artiklar översköljs man av hur härligt, lätt och hälsosamt det är med yoga. För några år sedan gick jag på yoga en gång i veckan och tyckte att det var fantastiskt skönt. Jag blir så sugen att hoppa på dessa "yoga varje morgon"-upprop, men jag inser att det nog räcker gott och väl med all övrig fysisk aktivitet jag ska göra varje vecka. Jag behöver egentligen inga fler måsten och får påminna mig själv om att just nu finns det mycket annat som är viktigare för att jag ska uppnå mina hälsomål. Men jag längtar till den dagen när kondition, styrka och vikt är såpass under kontroll att jag kan tillåta mig att använda lite av den avsatta träningstiden till solhälsningar och krigaren igen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar