Startsida

torsdag 20 februari 2014

Torsdagstips i snöyra

Bakslag för våren, egentligen inte särskilt förvånande så här i februari, men det var ändå med viss besvikelse jag tittade ut över den snötäckta gatan imorse. Tur att jag har en sjal som påminner om blå himmel i alla fall.

Idag är torsdagstipset av lite annat slag än förra veckan. Jag får ofta så dålig fantasi när jag ska försöka komma på vilken musik som passar med min sinnesstämning just nu. Själv fastnar jag ofta i att lyssna på gamla beprövade favoriter om och om och om igen. Därför vill jag idag slå ett slag för de färdigserverade spellistorna som Spotify bjuder på. Där finns något för varje sinnesstämning eller tillfälle. Idag valde jag kategorin Chill och bläddrade fram till en lista som heter "Your favourite coffehouse". En blandning som passar perfekt som bakgrundsmusik vid skrivbordet en snöig torsdag i februari när det återigen är lååångt till våren. 

Så testa att klicka runt bland listorna - du hittar säkert några favoriter. Vad sägs tex om "Morning walk", "Shop 'Til You Drop", "Life sucks" eller "Sunday Drive"... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar