Startsida

måndag 17 februari 2014

Alternativa lattemorsor och vårspring

Tre anledningar till att träningsdate hemma är toppen:
- bebisarna har kul tillsammans och glömmer bort att bli sällskapssjuka mitt i passet
- mammorna glömmer bort att det är jobbigt när de kan snacka samtidigt (förutom när de blir för andfådda förstås) och kör tills svetten rinner och benen blir stumma
- lunch och en latte smakar så mycket bättre efteråt
Mini med kompis röjer runt medan mammorna kör hårt

Och idag skiner solen och det känns vår ute. Torra bara vägar och blå himmel fick det att spritta i benen. Jag var för en gångs skull ute utan barnvagn och fick sån feeling på väg till fritids att jag bara var tvungen att springa hela vägen. Det är ju inte så långt, men jag såg nog lite knäpp ut där jag kom joggandes i kjol, strumpbyxor och gympaskor. Men det var det värt. Och hur sugen blev jag inte på ett ordentligt löppass i dagsljus... 
Hur kan man motstå!?

2 kommentarer:

  1. Men åh, springlängtan som slog mig nu! I dagsljus... mmm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen oslagbart och efterlängtat med dagsljusspring på våren! :-)

      Radera