Startsida

tisdag 25 februari 2014

Tabatatisdag

Hemmaträning stod på programmet idag. Vanligtvis använder jag inga redskap och tycker oftast att jag får till bra träning ändå. Idag däremot kände jag mig lite inspirerad och grävde fram både boll och gummiband ur gömmorna.

Det blev ett ordentligt genomkörarpass i två akter. Först ett ben- och corepass i tabataform där bollen medförde lite extra utmaning. Sju varv av den blev det innan Mini (och mina coremuskler) tröttnade. Efter pausvila och bebissövning tog jag gummibandet och körde akt två. En tabata med biceps, triceps, axlar och en benövning. Gånger tre.

Gummibandet förtjänar ju helt klart att användas oftare. Tidigare har det mest följt med på resor, men det är ju egentligen toppen att komplettera hemmaträningen med. 

Med boll blev det lite nya coreövningar och jag tror att det var den stora behållningen från dagens pass. Att variera sig och köra lite nya övningar chockar ju kroppen på ett bra sätt. Gissar på redig träningsvärk imorgon...
Dagens utsiktdagens smile, dagens lunch och dagens redskap.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar