Startsida

fredag 7 februari 2014

Bästa stunden

 
Fredag är jobbardag. Klockradion går igång. Jag är snabbt på och stänger av. Jag smyger ut i badrummet. En dusch får mig att vakna. Jag tar tid på mig att smörja in mig och sätta på mig ansiktet. Dagens outfit hänger på en galge och jag klär mig och tassar tyst ner för trappan. Det är dags för dagens bästa stund. En kaffe, min morgongröt och tända ljus på bordet. Ett litet eget andrum i tystnad och halvmörker.
 
Sen är det dags att väcka storbarnen och resten av familjen som följer med på köpet. En kort stund senare är det fem runt bordet och dagen har börjat. Men trots "vad-vill-du-ha-till-frukost-skynda-dig-att-klä-på-dig-har-du-borstat-tänderna-klockan-är-mycket-vi-måste-ju-åka-nu"-kaos är jag lugn inuti. Jag har ju fått min egen stund. Så värt. 
 

2 kommentarer:

  1. Låter ljuvligt! Var länge sen jag hade en egen morgon... Våra barn är lite för små (och morgonpigga) så ska jag få egen tid behöver jag gå upp innan 05... och eh, nä SÅ morgonpigg är jag inte :p

    SvaraRadera
  2. Morgonen är en av mina bästa stunder också, helst vill jag vakna tidigt så att det känns som hela världen sover. Sen tassa upp och sätta på kaffe, dricka det i sängen och liksom starta upp :-)

    SvaraRadera