Startsida

lördag 1 februari 2014

Det blir en dagens

Dagens

härligaste - att få gå på bio med storkidsen. Så kul att få rå om dem en alldeles egen stund utan den minsta. Och när de njöt av filmen kan det hända att jag sjönk extra långt ner i fåtöljen och fick mig en liten liten powernap.

ståndaktighet - att inte köpa smågodis till mig själv också, och inte ens smaka av ungarnas. En hel biofilm utan att knapra på något alls (inte fick jag smaka heller!).

godaste - en skål med turkisk yoghurt och min egna müsliblandning som är alldeles för god. Kanel, kardemumma och honung är en förrädisk kombo. Och turkisk yoghurt alltså. To die for. Och sjukt välförtjänt efter föregående punkt.

träning -  absolut ingen. Det har varit en riktigt bra träningsvecka hittills och jag har en träningsdate bokad både imorgon och på måndag. Så idag är det vila och återhämtning som gäller.

snålskjuts - att få hänga på Mannen som har bastun varm när han kommer hem från längdskidåkningen snart, trots att jag varken varit ute eller sportat.

ledighetsfaktor -  att slippa tänka på att laga middagsmat eftersom vi är bortbjudna till vänner som både är trevliga, lagar fantastiskt god mat och bor ett stenkast bort. Fullträff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar