Startsida

fredag 20 december 2013

Tidig torsdag

Alla pass kan inte vara bra pass, så är det ju. Som tur är ångrar man väl heller sällan ett pass som blev av. 

Jag hade stora planer för ett effektivt intervallpass på löpbandet när jag kom till gymmet klockan 6 på torsdagsmorgonen. Väskan var packad, skjortan struken, frukostägg kokade, en nyutkommen podcast nedladdad och ett alldeles färskt obeprövat intervallpass inlagt i intervalltimern. 



Men benen ville annorlunda. De var två stumma träben som blev till stockar efter bara några minuter i mitt vanliga bekvämlighetstempo. 

Då klev jag av och bestämde mig för att ge tröttbenen en riktig omgång. Jag är egentligen inte så förtjust i att gå runt på måfå och lägga upp ett pass spontant, (särskilt inte när det är såpass fullt i gymmet som det nu var; träning-inför-jul-hets?). Men även om känslan var att jag mest irrade runt och försökte komma på bra övningar, så med facit i hand fick de nog vad de tålde, de där lata benen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar