Startsida

onsdag 4 december 2013

Skön morgon

Det gick! Förkylningen lugnade sig något så att jag med gott samvete kunde ta med mig väskan och dra imorse. Precis vad jag behövde efter en tuff natt, främst för stackars dunderförkylda Mini men rätt tuff även för båda hennes föräldrar. 

Det var lite som att vara tillbaks i mitt gamla liv när jag steg in i det omklädningsrum där jag brukade byta om för tio år sen. Fick lite flashbacks från träningsdater då jag och min väninna kunde sitta kvar i bastun och gagga i evigheter eftersom det aldrig var bråttom hem till tre barn och man. Såg mig själv som 27-åring i tjejerna som drog på sig snyggjobbkläderna för att ila iväg efter morgonträningen. Det var samma sak då, gör man det inte på morgonen blir det ju liksom aldrig av. Men då mer på grund av sena kvällar på kontoret eller ett glas vin med en kompis och nu av helt andra anledningar.

Idag gav jag mig på någon egen form av stegringsintervaller på löpbandet. Ökade stegvis för varje minut under fem minuter, vilade och fortsatte vidare från tidigare högsta nivån. Jag ökade kanske lite väl snabbt och var ju inte heller riktigt fräsch i kroppen, så efter två femminutare fick jag nog. Det blev fem minuters rodd på det och så tänkte jag ge mig på löpbandet igen. Men då var det kört. Det blev jobbigt nästan direkt så jag klev av. Istället körde jag några blandade styrkeövningar och avslutade med en planktabata. 50 minuter in alles. 

Och sen en liten latte och en god surdegsmacka med ägg, gräslök och kaviar på det. 

Kanonstart på arbetsdagen. 

Två spaningar från gymmet...
.. Vad är det för tempo en del människor kör när de styrketränar? Om man har släpat sig dit klockan sju på morgonen, vill man inte träna då? Eller är det för att stå och titta på stången man är där? Noterade idag två såna här killar som vilade med stången vid fötterna hela den tid det tog mig att göra tre set benböj med stång. Märkligt! 
... Vad många som pratar i telefon på morgonen! De var flera runt omkring som verkade avhandla dagens sociala samtal medan de sminkade sig. Det är kanske så man ska göra för att hinna ringa nära och kära så ofta som man borde. Nåt att fundera på, jag gillar ju multitasking.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar