Startsida

måndag 16 december 2013

Backe upp och backe ner

"Vi har saknat dig", stod det i mailet från Runkeeper. Och visst var det väl ett tag sen. Varken barnvagnspromenader eller löprundor har duggat tätt på sistone, dels på grund av allmänt dålig träningsfrekvens och dels har jag liksom flyttat mig inomhus. Men hur länge sen var det? Ett par veckor kanske? Nejdå. Svart på vitt i träningsdagboken står det att senaste runkeeperrundan var en femkilometerslöpning den 16 november. En månad sen!

Det var dags att ge sig ut igen och ta till vara på det lilla "dagsljus" som bjöds idag. Fördelen med att barnvagnspromenera i våra trakter är att det finns mängder av outforskade villagator och majoriteten är backiga. Bra träning för baksida lår och rumpa med andra ord. 
Svårt att fånga branta backar på bild, de ser alltid så mesiga ut.

Tydligen var jag orutinerad och hade inte laddat telefonen ordentligt, så med både runkeeper och en podcast igång dog batteriet efter fyrtio minuter. Jag pinnade vidare på måfå och siktade på att gå en mil, men eftersom jag inte hade koll på klockan längre och en tid att passa på fritids vågade jag inte gå på ordentligt. Jag gissar att klockan stannade på ungefär åtta kilometer på 80 minuter totalt, vilket var helt okej. Skönt att få svettas lite och bli lite andfådd. 
Någon ville prova min svettiga mössa och blev betydligt sötare än jag i den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar