Startsida

lördag 14 december 2013

Happy Hips

I princip två veckors träningsuppehåll och jag är så sugen. Vältrar mig i blogginlägg om vinterlöpning och spinningklassupplägg, surfar runt på shoppingsidor för träningskläder och rullar ut träningsmattan för ett tappert hemmaträningsförsök.

Nu när jag äntligen börjar känna mig hyfsad i förkylningen har Mannen dragit iväg över helgen och lämnat mig själv med alla tre barnen. Knappast idealt för träning. Nåväl. Man får göra det bästa av det hela, tänker jag. 

Jag kör lite hemtam core, som jag kan göra i sömnen vid det här laget, toppat med tre set benböj med bebis varvat med axelpress med bebis. Kul tycker Mini, sådär tycker jag. 

Sen testar jag något nytt! Jag har läst att andra har tipsat om yogobe på youtube men har aldrig kommit mig för att kolla upp det. Men det är ju toppen! Massor av klipp med korta och långa yogapass och enskilda övningar med bra och tydliga instruktioner. 

Jag har känt mig oerhört stel på sistone (kanske relaterat till bristen på träning) och värst är höft/säte och bröstryggen. Jag kör därför ett klipp på 16 minuter som heter Happy Hips. 

Utvärdering
Passet var lätt att följa och gjorde underverk för de stela höfterna. Det fanns mycket utrymme för förbättring från min sida kan man säga... Minus var väl bristen på yogastämning. Så långt från yogastudions tända lyktor och tysta koncentration man kan tänka sig. Dels är det ju inte så mysigt med en klämkäck instruktör som pratar oavbrutet, men även omgivningen gjorde sitt till. Stor knuffade ut mig från yogamattan eftersom hon också skulle testa att yoga och Mini försökte högljutt klättra upp på mina ben under tiden. Men det här ska jag göra om för åh vad jag behöver stretchen. Men förslagsvis utan barn nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar