Startsida

måndag 2 december 2013

Mjukstart

Efter en hel vecka utanför (säger man så? nåja, ni fattar!) träningskläderna passade det utmärkt med ett lugnt hemmapass. Fast inte hemma hos oss då. 

Jag har nog nämnt mina barnvagnspromenader med min likaledes föräldralediga vän (vi har känt varann sen lååång tid tillbaks). Men det har nog inte framgått att vi faktiskt setts nästan varje vecka hela hösten, med bara några undantag när schemat inte passat ihop, och kört ett träningspass tillsammans. Hos mig eller hos henne, ombytta i träningskläder, rullar vi ut träningsmattorna och placerar bebisarna i närheten. Efter passet brukar vi köra lunch a la kylskåpsrensning med förvånansvärt kulinariskt (och nyttigt) resultat. 

Jag är så glad och tacksam över dessa träffar. Dels för sällskapet (för både mig och Mini) och dels för det ovärderliga i att ha draghjälp när man själv känner sig o-pepp. Dessutom är det en bonus att få följa hennes bebis på så här regelbunden basis. Han blir nästan lite som min egen.. 
  Två hjälpredor mitt i hemmagymmet

Och mjukstarten då? Jodå, blandade coreövningar med lite inslag av utfall, armhävningar och benböj med boll. Inte särskilt svettigt, men tydligen fokuserat, att döma av dagens träningsvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar