Startsida

söndag 22 december 2013

En skogsrunda

För att kompensera den senaste veckans intag av knäck och andra gottigheter passade det rätt bra med ett pulscykelpass idag. Och som jag cyklade. Det var länge sen jag var så genomslut efter ett pass. 

Tänk vad mycket värt det är med en bra instruktör. Spinning kan ju vara så olika upplevelser. Dagens instruktör körde visualisering och tog oss igenom en mountainbikerunda i skogen. Vi körde över rötter, kvistar och mossa och skvätte lera. Tryckte hårt med pedalerna för att komma igenom den leriga ytan på underlaget. Låg omväxlande först och höll tempo, i mitten av ledet för att hänga med eller sist för att komma ikapp. Helt otroligt egentligen. Jag som aldrig cyklat terräng upplevde det ändå som att jag var där i skogen. Trots att jag höll koll på pulsen. Och att timmen gick fort behöver väl knappast sägas. 
Ansiktsfärg stopplyse och två slutkörda ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar