Startsida

torsdag 17 oktober 2013

Träning i oväntad form

Det stod styrketräning på programmet för dagen, men Mini vaknade för förkyld för Mini-Sats. Efter lite omplanering rullade jag istället iväg med vagnen mot Ikea för att kolla in ett köksbord jag spanat på, en promenad på 8,5 km. En oväntat fin promenad, delvis genom ett naturreservat. 

Det blev det billigaste Ikeabesöket på mycket länge. Tanken på att dra barnvagnen samma väg hem innebar viss begränsning på köplusten, men påfyllning till värmeljusförrådet och lite annat smått och gott blev det förstås. 

Efter en förvånansvärt trist salladslunch styrde jag hemåt igen, lite mer tunglastad än på vägen dit. 
Den uppmärksamme noterar kanelbullen som gömmer sig bakom salladen. 

Totalt 17 km med (lastad!) barnvagn. 170 minuter - rätt ok tempo. Enligt Runkeeper brände det 1200 kalorier, och det utan att räkna extravikten. Ett bra dagsverke, tycker jag.

Handlade och hämtade paket på hemvägen. Undrar vad vagnen vägde egentligen?(japp, det sitter ett barn där nånstans också!)

Ikväll lider jag av jordens blåsa under stortån. Och nästa gång får det bli bil. Det blir så mycket lättare att få med sig bordet hem då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar