Startsida

fredag 18 oktober 2013

Skön fredag

En hängig Stor fick stanna hemma från skolan idag. Alltså inget Mini-Sats idag heller. Inte ens en promenad.

Men istället blev det en alldeles underbart skön fredag i all sin enkelhet. Jag får så lite kvalitetstid med bara min stora tjej mellan skola, kompisar, aktiviteter och annat att det var toppen att få hänga hemma tillsammans en hel dag, även om hon inte var i form för några aktiviteter direkt. Så hämtade vi Liten lite tidigare än vanligt, för det hade vi lovat, och tjuvstartade helgen redan på eftermiddagen med filmmys med popcorn. 

Jag är så nöjd över att jag har kommit över min motvilja mot att träna hemma. Förr kunde jag inte tänka mig det. Visste inte hur man gjorde, hur man skulle motivera sig. Men så blev ju inte träningen av heller dagar som denna. 

Det är ju oslagbart att ha en liten bank att ösa ur. Kort eller långt, en kvart har man alltid tid för. Reps eller intervaller. Appar som tar tid, appar som föreslår övningar, appar som underhåller i öronen... Det finns inga ursäkter längre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar