Startsida

söndag 6 oktober 2013

Morgonmöte med kossorna

Alla rundor kan inte vara bra rundor. Imorse blev det väldigt tydligt. Jag tänkte springa femkilometersrundan igen och gav mig ut innan frukost. 

Man har väl hört om kolhydratladdning, så jag tänkte att jag borde ha mycket energi att springa på efter gårdagens utsvävningar (godis, pasta, vitlöksbröd, glass, vin...). Men direkt kände jag hur stumma benen var efter de senaste dagarnas promenerande. Och kolhydraterna bråkade med min mage. Sen började det kännas i ett knä. Jag kände mig stel i ryggen. Jag lyssnade på en oinspirerade Värvet-intervju (säger inte vem, men jag borde ha kunnat räkna ut att det inte skulle vara så mycket sprudlande energi direkt). Sista metrarna gäspade jag så stort att jag var tvungen att stanna. Jag tog mig runt slingan genom att omväxlande gå och springa, korta sträckor av varje.

Hur fort det gick? Symptomatiskt la faktiskt runkeeper av efter fyra kilometer, så det vet jag inte exakt. Men dittills hade det ändå gått i 8:34-tempo. Nåja, all motion som blir av är bra motion. 

Idag ska jag läsa och inspireras av nya presentboken som jag fick av fina kompisen som var här igår. Har redan hittat flera recept som ska provas! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar