Startsida

torsdag 31 oktober 2013

Generationshäng

Att umgås över generationsgränserna så här under så många dagar i sträck är en märklig företeelse. Så härligt det är att all den värme och kärlek från dessa gamla som jag själv känt räcker till också för mina barn. 

Samtidigt är det oundvikligt med vissa konflikter med fyra generationer starka känslosamma kvinnor under samma tak. Vi är alla så lika och ändå är vi så dåliga på att förstå varandra. 

När det gäller kosthållningen gör jag vad jag kan. Det är inte lätt att undvika att det bullas upp hela tiden. Man SKA tydligen bjudas på fikabröd och inga ursäkter är tillräckligt goda för att avstå. Hittills har det heller inte bjudits på samma sorts fikabröd två gånger. Uppenbarligen finns det en mängd sorter i matkällaren. Och det är alltid läge för "att sätta på kaffet)...

Motion är dock en bristvara här. Det blev en promenad igår. Ungefär 3 km om jag räknar högt. Tempot var perfekt för att passa en vagn på stig, en åttiotreåring och en sexårig jedi-riddare med en pinne till lasersvärd. Långt från powerwalk med andra ord. 

Idag fick jag också chansen att smita iväg på en Mini-borde-somna-i-vagnen-promenad. Jag hade så gärna stegat iväg på en lång härlig prommis, men regnet ville annorlunda och efter 2,04 km kände jag mig rätt nöjd (och rejält blöt).
  
Imorgon vänder vi hemåt efter tidig uppstigning. Glada nöjda och fulla av kärlek till världens bästa mormor och morfar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar