Startsida

måndag 14 oktober 2013

Får det kallas träningsvecka?

Summerar vecka 41 och kan konstatera att någon bra vecka var det väl inte. Två hemmastyrketräningspass och en promenix på 5 km, och två planktillfällen. Det blir inte check i rutan på något av träningsmålen för veckan. Förklaringen är enkel. Sover jag sämre tränar jag sämre.

Och sover jag sämre äter jag också sämre. Veckan var väl i stort sett ganska bra matmässigt, men helgen var rätt urflippad. Chips två kvällar, lite mer vin än vanligt, glass, oxfilé, surdegsbröd...

Men nu är det ny vecka. Fokus ligger på att få lillan att förstå att man ska äta på dagen. Inte stup i ett hela natten. Förhoppningsvis för det också med sig att det blir mer energi över till träning och bra mat. Det har i alla fall börjat bra. Måndagspasset blev riktigt flåsigt tack vare en ny app: Casall TOD (Training of the Day), och innehöll till och med min hatövning - burpees - om än i en lightvariant.

Nu håller vi tummarna för att dagens operation "trycka-i-bäbisen-mat" ger en bättre natt....    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar