Startsida

tisdag 1 oktober 2013

Ny månad, nygammalt upplägg

Veckan har ju redan hunnit börja och jag har inte hunnit lägga upp nya upplägget. Men det blir ingen rocket science. 

Jag har bestämt mig för att fortsätta den närmsta månaden med samma motionsmål som under augusti-september. Eftersom jag vet att det kommer att bli en tuff utmaning att få till träningen när jag bara ska vara föräldraledig på deltid (från november) sparar jag nästa växel tills dess. 

Nu ska jag ägna de sista föräldralediga veckorna åt att fortsätta på den inslagna vägen med gymstyrka/hemmastyrka, promenader och plankor. Fyra pass varav minst ett på gymmet. Plankmålet sätter jag till minst tre tillfällen per vecka (en tabata gills som ett tillfälle, men det är såklart bra att även varva med några enminutare ibland). Om jag skulle råka springa istället för att gå under några promenader är det bara bonus... (Sprang faktiskt största delen av femkilometersrundan i lördags!!). 

Maten hoppas jag kunna vässa lite till. Skräpfria veckor fulla med grönt och gott, men vin, lite sällanmat och  mindre strikt tänkande på helgen. Men definitionen av skräp får vara ganska snäv och jag kommer att äta samma mat som resten av familjen men i mindre portioner och utfyllt med mycket grönt. 

Dagens handling, efter första stoppet -grönsaksdisken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar