Startsida

onsdag 2 oktober 2013

Än skiner solen...

Jag vet att det har sagts förr, men denna vår/sommar/höst alltså!! Mini blev fem månader häromdagen och jag kan räkna på fingrarna hur många dagar det har regnat sen hon kom. 

Snuvig bebis får inte träffa infektionskänslig nyopererad kompis, så vi fick en dag över idag. Och än en gång lyste solen på klarblå himmel och barnvagnspromenaden blev som ett vitaminpiller för en trött mamma. 

Dagens faunaupptäckt: har aldrig gett mig tid att kolla in kossorna jag går förbi på rundan tidigare, bara noterat att de finns där i hagen. Men idag la jag märke till att det är någon skum sort. Kolla in! 

Dagens luriga mamma: fick i Stor och Liten nästan en hel påse babyspenat när jag smög ner den i deras juice på svenska äpplen och lime. För övrigt noterade vi att fänkål och hallon i juicepressen inte smakade tillräckligt mycket lakrits, så vi fick förstärka med lakritspulver. Efter det tillskottet var det däremot bara undertecknad som tyckte att det var gott.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar