Startsida

torsdag 16 augusti 2012

Så gott och så nyttigt

Tänk att jag kan unna mig att äta så här gott en vanlig vardag! Gott för munnen, för magen och för själen!

När jag kom hem från gymmet igår hade familjen dragit till badplatsen men lämnat middagsrester till mig. Bara att lägga upp och njuta på altanen i solen. Det bjöds på ugnsstekt lax med pinjenötter och pesto. Till det råris, morötter, vitkål och en skiva melon. Mums! Och så välförtjänt det smakade efter ett hårt pass.

Lax i ugn med pinjenötter och pesto

Lite senare på kvällen när barnen sussade i sina sängar rörde jag ihop ett kvällis till mig och Mannen. Himmel vad gott det blev (efter att jag nästan kört slut på stavmixern som fick en hård match mot de genomfrysta bananerna)!. Frysta bananskivor mixade med frysta blåbär och silkestofu. Mmmmmm...

Mumma som kvällis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar