Startsida

onsdag 22 augusti 2012

Affärslunch + bra matval = sant!

Idag var jag bjuden på affärslunch på fint etablissemang. När det händer brukar det innebära att jag tvingas äta något som visserligen är gott men som inte alls passar in i min kostplan för dagen. Fint upplagd husmanskost med mycket smör och kolhydrater i form av potatispuré eller nåt annat stabbigt.

Men idag gick jag från lunchen med ett leende på läpparna. Vardagslyxigt, gott och nästan rakt igenom bra val! :-) Det serverades valfri grillad fisk - mitt val blev Kungshälleflundra med brynt smör (smöret serverades på sidan om så man själv kunde välja hur mycket man ville använda) och mängder av riven pepparrot. Till det valde jag grillad broccoli och äppelsallad med yoghurtdressing... SMASKENS!! Så här skulle man äta oftare - särskilt när någon annan plockar upp notan! :-)

(På grund av sällskapet vågade/ville jag tyvärr inte langa fram kameran för att föreviga detta, så ni får hålla till godo med beskrivningen och fantisera själva om den snygga uppläggningen)

1 kommentar: