Startsida

onsdag 29 augusti 2012

Morgonpasset

Jaha, nu har jag testat morgonträning på SATS också. Det här kommer bli ett vinnande koncept!

Klockan ringde 5.40. Gick upp, satte i linserna, hoppade i träningskläderna och körde iväg till centrum. Efter lite trixande och fixande med grejerna i omklädningsrummet (tappade bland annat mobilen i golvet...) kom jag igång med träningen först 6.10. Utrymme finns för effektivisering, helt klart, men ändå! 


Nya blåa brallor

Det blev 20 minuter på CT och ett improviserat corepass med fokus på magen. Testade lite maskiner som jag inte kört förut (t.ex. torso rotator och någonting för nedre ryggen - typ som en omvänd crunch), benuppdrag (sån där när man hänger på underarmarna) och russian twist, planktabata (vanlig 1 varv och sidoplankor 1 varv). Avslutade med elefant på cirkusboll. Eftersom jag var ensam i mag- och stretchhörnet vågade jag mig på att testa benindrag på pilatesboll. Jag har gjort ett försök en gång tidigare med en PT men fick det då inte att fungera över huvud taget. Den här gången gick det bättre. Det var inte graciöst för fem öre, men jag lyckades ändå hänga kvar på bollen och fick till 9 st innan tekniken brakade. Det är jag nöjd med. I övrig var det ett ganska medelmåttigt pass. Tog inte ut mig mitt bästa - en del av problemet är väl att jag inte känner mig hemma i miljön ännu, men det kommer ju.

Min Nemesis...

Var klar med passet klockan 7 prick och hällde i mig en proteinshake för att klara mig tills frukosten på jobbet. Dusch, påklädning, sminkning och snabb hårfix på tjugo minuter och sen 30 minuters bilkörning till jobbet. var på plats framför datorn ca 7.50 och då blev det äntligen frukost - kesella, nektarin och valnötter med en god kopp kaffe. Mums!


Frulle på det (inte så) flashiga kontoret. OBS!
Notera att jag borde få betalt av SATS för all produktplacering...

Omdöme:
- Älskar att jag utan att kliva upp speciellt mycket tidigare än vanligt kan hinna träna ett timmespass och ändå vara på jobbet i tid! Tidigare har det ju blivit mest PW/löpning på morgnarna, men nu tror jag att jag är fast även inför vintern. Morgonträning = MVG
- Min egen prestation får nog skärpa till sig lite till nästa gång. Bättre planering och kanske en banan i magen kan nog göra susen. Fredags insats = G 

1 kommentar:

  1. Men lägg av vad grymt! Du är min hjälte... 05.40... då var jag uppe och duschade sonen som kissat på sig och bytte sängkläder :-). Hade nog förresten hellre tränat på SATS.

    SvaraRadera