Startsida

måndag 13 augusti 2012

Att ge rumpan vad den tål

Idag finns det ingen tvekan om att jag har en rumpa! Den sitter där bak och ger sig till känna vid varje trappsteg och varje gång jag reser mig. Jag har sån där härlig brännande träningsvärk isolerad till rumpan! Jag tror att den grundlades redan i fredags när jag och Mannen tränade lite oplanerat i hotellgymmet. Fortfarande lite novis på träningsmaskinerna blev jag så nöjd när vi fick ha gymmet helt för oss själva. Jag hittade en maskin för sittande benpress som jag inte har använt sen tonåren. Jag var naturligtvis tvungen att se (och visa Mannen) hur starka ben jag har. Började på 50kg och gjorde 10 reps - alldeles för lätt. Höjde till 60kg, till 70 kg, 80 kg, 90 kg, 100 kg och 110 kg. Där började det bli tungt, men vid det laget var jag rätt kaxig och körde därför två set om 10 reps på den vikten. Sen fick det vara nog - jag var nöjd och Mannen imponerad.

Dagen efter kändes det i rumpan och benen, men inte så farligt. Lördagen blev en vilodag och igår sprang jag en runda för att inviga nya skorna.

Idag stod det styrketräning i grupp på lunchprogrammet, men den vanliga instruktören var på semester och vikarien körde ett något förkortat bodypumppass. Full av tilltro till mina starka lår körde jag järnet - benböj med stång, utfall och benböj med upphopp i måååånga repetitioner.

Resultat några timmar senare - min rumpa är trött och vill gå och lägga sig tidigt. Imorgon ska den få något snällt - kanske en powerwalk, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar