Startsida

söndag 19 augusti 2012

Är det höst snart?

Den här helgen har vi försökt krama ur det sista ur sommaren. Mycket mys och roligheter med nära och kära och mycket tid ute i det härliga sommarvädret.

Men hösten står ju för dörren och jag känner att jag behöver lite struktur och rutin. Så nu har jag funderat över mina höstplaner och så här får det bli:

- Prio ett är att sätta fart på fettförbränningen och viktminskningen igen. Vill komma tillbaks till takten från i våras, dvs ca ett halvkilo i veckan. Hur då? Protein, protein, protein och ett stadigt kaloriunderskott.

- Hitta en normal träningsrutin med fokus på kondition men med minst två styrketräningspass i veckan. Ska också se till att göra minst ett corepass i veckan. Under hösten kommer jag att ha lite nya grejer på gång på jobbet och schemat kommer därför inte att vara lika som i våras.
Utmaning 1 är att få tid till träningen när jag inte kommer att kunna utnyttja luncherna i samma utsträckning som tidigare. Utmaning 2 är att hitta fettförbrännande alternativ till mina powerwalks som passar när det blir kallt, mörkt och halkigt.

- Funderar på att lägga en fokusmånad i oktober. Borde passa bra då tidsmässigt, efter en tjänsteresa (med tidsomställning, representationsmiddagar och begränsat med tid för träning) och innan en semesterresa med familjen. Dessutom borde nya höstrutinerna ha satt sig vid det laget.

Det där är några tankar att börja med och kommer säkert att utvecklas vidare efter hand.
Nej, nu ska det förberedas för morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar