Startsida

onsdag 21 augusti 2013

Premiär

Nu har vi haft premiär på gymmet, Mini och jag. Vi väntade in gynnsammaste läge och rullade in precis när hon slocknat och sov tungt i vagnen. (Det hör kanske till saken att jag då vandrat omkring i centrum med gnällig bebis i bärsele i en timme. Men den som väntar på något gott...)

Lycklig mamma satte snabbt på sig träningskläderna och körde snabb uppvärmning på cykel. Jag insåg att jag också hade längtat efter roddmaskinen så det blev även 500 m i rask takt så att svetten började spruta. Sen körde jag ett helt ogenomtänkt styrkepass på måfå. Det blev första bästa övning jag kom på och med rena chanstagningar på vikterna. Och så härligt det var! Det är ju konstigt hur mycket man kan längta efter att svettas. Jag njöt sen i fulla drag av känslan av utmattning i överkroppen. Det var till och med jobbigt att schamponera håret! Vid det här laget hade Mini vaknat och låg i babygymmet och utforskade de nya hängleksakerna. Fullkomligt nöjd. Det här gör vi om! 

Dagens notering: det blev visst premiär även för "nya" gymskorna som inhandlades i Thailand i november och har legat i träningsväskan sen dess! 

Dagens notering 2: Huvudräkning är inte längre en av mina starka sidor... Idag kom jag på att en planktabata inte alls innebär check i rutan för tre minuters planka (tre gånger i veckan) som jag satt som målsättning. Effektiv planktid är bara 2.40 av de 4 minuterna tabatan tar. Vet inte hur jag har räknat tidigare, men nu kan jag alltså egentligen inte räkna gårdagens och dagens plankor så jag ligger back. Lösning: det är ok med en planktabata per tillfälle, men då krävs det fyra tillfällen per vecka. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar