Startsida

onsdag 14 augusti 2013

No excuses!

Nu har Mannen börjat jobba och det är nästan vardag. Jag längtar efter riktig vardag med rutiner och tid för träning och bra mat och nu är det nära. Om mindre än en vecka börjar kidsen på skolan/fritids. 

Jag vet inte vad som hände under senare delen  av semestern. Jag halkade ur det träningsmode jag hade kommit in i. Vi åkte bort, hade hektiska dagar hemma, åkte bort igen och så helt plötsligt var det liksom för länge sen igen och träningsdagboken ser ut så här: 

Istället för att plocka upp där jag lämnade ägnar jag den här veckan åt mental omgruppering och planering. Igår beställde jag t.ex. en fin almanacka som jag ska ha som träningsdagbok för genomförd träning och för planering. 

Jag funderar mycket på vad jag ska ha för målsättning och upplägg under hösten. Fokusområde ett är att bygga upp tappad kondition och styrka. Därtill kommer såklart fettförbränning och bygga muskler, men det får komma i steg två. Så här tänker jag inför den första perioden (från nästa vecka till slutet av september):

1) Jag tror att jag behöver en målsättning i antal pass per vecka för att börja strukturera tiden och planera träningen igen. 4 gånger i veckan bör kunna vara ett realistiskt mål (då räknas även promenader - så länge man blir svettig/andfådd - men inte att bara göra plankor). För att börja känna mig hemma på gymmet igen tror jag att jag ska sikta på att minst ett av de fyra passen måste vara på gymmet. 

2) Bålen måste prioriteras och plankor behövs verkligen! Här gäller nog minst tre minuter varannan dag. 

3) För att jobba upp kondis och fettförbränning ska jag främst köra promenader. Ett längdmål i veckan är kanske inte så dumt, men det är lite svårt att veta hur långt man kan förvänta sig att  hinna. Minst 15 km i veckan borde vara rimligt om jag också ska hinna med lite gymtid. 

Igår tog jag och Mini en sväng förbi SATS för att kolla upp hur barnpassningen fungerar. Nu har vi kikat in de fina lokalerna och pratat med den trevliga personalen som såklart var snälla nog att gulla med och berömma den söta bebisen...Nu har vi också koll på de generösa öppettiderna som passar utmärkt med storbarnens fritidstider och kan konstatera: från och med tisdag kör vi - no excuses!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar