Startsida

tisdag 27 augusti 2013

Dagens i-landsproblem och kalenderfrossa

Min mobilkamera blev tydligen förstörd när mobilen var på lagning i fredags och jag känner mig sååå handikappad. Därför kan jag inte bjuda på några bildbevis varken från dagens shoppingtur på Ikea eller från spontanfikabesöket i solen (bjöd bara på slät kopp kaffe, så duktig!). 

Jag kan alltså inte skryta och visa upp min nya ögonsten - träningsdagboken - som kom med posten idag. Här ska det fyllas i så det står härliga till! Jag använde en liten kalender förra året för att anteckna gjorda pass och det gav mig verkligen så mycket. Det blir som en sorts belöning att se sidorna fyllas och kunna mäta och bocka av exakt hur mycket träningstid som hinns med. 

Inte heller kan jag visa kvällens projekt, att fylla i höstens aktiviteter i den nya familjekalendern med en kolumn för varje familjemedlem. Det är något visst med kalendrar och almanackor. Jag älskar't helt enkelt! De påminner om när jag gick i grundskolan och ritade av veckoskolschemat i början av terminen, med olika färger för varje ämne för att lära mig det... Det ger mig en härlig känsla  av lugn när jag får struktur på och en bild av det som annars ska bollas runt bland gympapåsar, fotbollsmatcher och kalaspresenter i den redan så trånga hjärnan. I familjekalendern står det så träffande på varje sida "Förenkla ditt liv - få tid att leva" och det är ju precis det som det handlar om. 

Nu håller jag alla tummar för en bra natt efter två riktigt sömnfattiga sådana. Bebissnuva vik hädan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar