Startsida

onsdag 19 juni 2013

Ingen mat- och sovklocka precis

Jag äter frukost, lunch och middag och ofta ett par mellanmål dessutom. Det där med att hoppa över måltider har normalt sett inte varit min grej sen jag var ung och dum student. Möjligen på resa eller någon helg när man sovit länge, och sen barnen kom händer ju inte ens det. 

Men jag slogs precis av att det kanske (tydligen) inte är lika självklart för alla. Blev lite full i skratt när jag tillbringade förmiddagen hos en gammal god vän som också är föräldraledig. Lunchtimmen närmade sig och passerade och det blev dags för mig att packa ihop och styra mot dagis för hämtning och vidare till frisören med Liten. Ingen lunch i sikte... 
Ingen skugga ska falla över värdinnan som bjöd på förnämligt kakfika till förmiddagskaffet kl 10 och som säkert har helt andra tider och vanor än jag. Det var bara intressant att bli påmind om att inte alla går omkring med samma mat- och sovklocka. 

Och lunchen då? Tur att man kan få sig lite mat i farten ibland! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar