Startsida

onsdag 26 juni 2013

Att göra ingenting

De två sommarlovskidsen har fått för sig att man måste hitta på fiffiga utflykter varje dag på sommarlovet. För att snabbt ta dem ur denna villfarelse har vi nu haft två prick vanliga långsamma sommarlovsdagar när man inte har några planer utan gör vad som faller en in. 

För Stor och Liten innebär det tjat, gnat, syskonbråk, "mamma snälla snälla får jag en glass", mer bråk och sen helt plötsligt är de djupt engagerade i en fantasifull lek. Tillsammans! Harmoni. 

För min del betyder sommarlovsdagar med halvtrist väder att jag tar mig för sånt jag aldrig annars gör. Som rensar kryddlådan från uråldriga burkar Mejram och Oregano.
Hoppsan - vart tog alla kryddor vägen!? Äldst idag: en burk spiskummin bäst före augusti 2004
 
Eller tvättar tygskor. Och väntar på strandväder... 

Utmärkt torkväder i alla fall..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar