Startsida

lördag 1 juni 2013

Bye-bye bröd!

Jag tror på att göra mig av med en last i taget.

Idag är det den 1 juni, Mini är en månad gammal och därmed är det dags att ta avsked av detta brödberoende som jag utvecklat under det senaste halvåret! 

Jag har tillåtit mig tjocka härliga skivor surdegsbröd med bregott i lunchmatsalen för att dämpa graviditetshungern, subwaybaguette till lunch och nu under första amningsmånaden mackor till frukost, lunch och kvällsmellanmål vissa dagar... 

Planen är att få tillbaks ett normalt förhållningssätt till vetemjölsdrogen. Det handlar ju om att bryta mönster och komma på alternativen. Därför bannlyser jag härmed mackor!

Snabblunchen idag: (inte macka med stekt ägg) en blandad sallad gjord på resterna från gårdagens grillmiddag (babyspenat, melon, gurka, huvudsallat och en grillad biff i bitar) toppat med en bit Brie som låg i kylen. Inte dumt!! 

Vilken last kommer härnäst? Lördagsgodis, glass eller överkonsumtion på mellanmjölk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar