Startsida

måndag 6 januari 2014

Nytt år, nya äventyr

Jag skippar att göra någon sån där summering av året som gick och nöjer mig bara med att konstatera att 2013 var rakt igenom ett toppenår. 

För 2014 har jag många förhoppningar och planer och som vanligt älskar jag känslan av ett nytt blad att fylla. 

Jag tänker att 2014 ska bli ett riktigt bra träningsår. Det borde bara vara att fortsätta på den inslagna vägen från i höstas. Att ge mig själv den tiden i vardagen och att ta chansen att våga prova nya träningsformer och träningssituationer. 

Jag hoppas att 2014 blir löpningens år. Jag har storslagna planer på olika lopp som träningsmål och motivation, men jag tänker också se till att milen blir en mer uppnåelig distans även på träning. Jag har ju sprungit en mil en enda gång i mitt liv (tjejmilen 2012 - nygravid), och nu när jag harvar runt på fem kilometer känns det långt borta. Eftersom så många andra verkar nöjda med Rönisch Running School tänkte jag nog följa den för att öka från 5 km till 10 km på ett bra sätt. Jag har bara inte bestämt mig för om det får vänta tills det blir vår eller om jag ska sätta igång medan det fortfarande är springbar plusgradevinter. Egentligen är det väl inget att vänta på, men det finns ju så mycket annan träning som också lockar, och det särskilt när det pratas om att iskylan är på väg. 

Apropå nya träningsformer och främmande situationer sneglar jag på lite olika träningssammankomster och event att testa på. Först ut blir Blogger Boot Camp Mamma som jag ska delta i den 1 mars. Det ser jag verkligen fram emot! Men jag funderar även på lite andra evenemang, så vi får se vad det blir under 2014. 

Hur som helst tror jag att det kommer finnas plats för massor av roliga träningstimmar och äventyr under året. Just do it! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar