Startsida

onsdag 24 oktober 2012

Packa - detta nödvändiga onda


Det är såhär beslutsångest ser ut! Fyrtioelva bikinis i varierande storlekar. Och ingen som känns bra.

Det ska såklart bli helt ljuvligt att dra på semester på måndag - umgås med ungar och man i 12 dagar i tropisk värme. HÄRLIGT! Och de blå ringarna under ögonen och de nya rynkorna skvallrar om att det blir välbehövligt med vila, absolut!

Men först ska det packas... Det värsta jag vet i vanliga fall. Just nu är det en riktig plåga. Gravid i vecka 13, dvs utan gullig gravidmage och istället försedd med tjockismage och helt i avsaknad av vanlig midja. Som min kompis så målande uttryckte sig om det här stadiet "Man ser helt enkelt bara chipsfet ut!".... Att visa mig i bikini är inte riktigt det jag är mest sugen på just nu. Fast alternativen är inte heller helt lockande. Inga vanliga kläder sitter snyggt längre men det är liiite för tidigt för att mammakläderna ska passa. SUCK! Jag måste bara få gnälla lite. Men var lugn, jag vet att det egentligen inte är det minsta synd om mig. Jag ska bara hitta ett tält som jag kan gömma mig under så kommer jag att ha det.. alldeles... alldeles... underbart.....

Det finns plats i väskan - alla får följa med, så får jag ha beslutsångest på plats istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar