Startsida

fredag 26 oktober 2012

Dagens pulshöjare

Vaknade till ishalka och sommardäck imorse och fattade ett vuxet beslut om att lämna bilen hemma idag. Att åka kommunalt till jobbet tar i runda slängar 75 min dörr till dörr, att jämföra med de vanliga 30 min när jag kör. Det hör alltså verkligen inte till vanligheterna att jag tar pendeln... Men idag alltså.

Morgonresan flöt fantastiskt bra och jag började nästan undra varför jag inte gör det här oftare...

Kom på svaret på den frågan nyss! Det ringde i telefonen, jag knuffade ner en glasskål i golvet (tusen bitar såklart!) samtidigt som jag var tvungen att stänga av datorn och sprinta den vanliga kvartspromenaden från kontoret till pendeln med andan i halsen.  Missat tåg skulle innebära missad bussanslutning och minst en halvtimme senare till dagis/fritids. Men nu är jag på tåget i alla fall och räknar på hur lång tid det kan tänkas ta att knata hem den sista biten (1,5 km) med två fredagströtta barn, och hur mycket marginal det finns till paketinslagning och ombyte för Stor som ska iväg på kalas... Nämnde jag förresten att det ska bli skönt med semester...!  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar