Startsida

onsdag 24 oktober 2012

Morgonstund har guld i mun

Äntligen!! Så kom den där dagen när energin räckte till träning också!! Jag har börjat se ljuset i tunneln - är inte längre så där mördande trött och tuggummiseg. Men så har jag ju lämnat den första tredjedelen av graviditeten med det värsta illamåendet och totala energilösheten bakom mig också.

Jag ju lökat alldeles för länge så jag har helt klart halkat ur vanan, men imorse gav jag mig iväg för morgonträning klockan 6. Åh herregud vad skönt det var! Kan i och för sig konstatera att man tappar lite på vissa håll och kanter efter ett sånt här uppehåll. Plankan och armhävningar - vilket skämt! Och efter uppvärmningen (5 minuter på roddmaskin) trodde nog killen bredvid att jag hade astma allra minst. Jag som blir andfådd av att läsa godnattsaga numera flåsade förstås rejält. Men mycket finns kvar ändå och det var härligt att få svettas lite.




Stoppade för att köpa frukost och kom därifrån med nästan bara bra grejer. Det slank med en muffins också som jag började nalla på på vägen till jobbet, men efter några tuggor var jag nöjd och nu ligger den kvar i bilen och skrotar. Istället blev det en burk keso med nötter och så klart min nya last - citrusfrukter i alla former! Känner igen det från förra graviditeten. Bara måste dricka grapefruktjuice, blodapelsinjuice och så den här favoriten... Jaja, det finns värre cravings! :-)

Total njutning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar