Startsida

måndag 3 mars 2014

Apropå målsättningar

Sådärja! Med ben stumma som trästockar efter lördagens begivenhet har jag parkerat mig i soffans trygga hörn och stuckit ut hakan ordentligt. Anmälan till årets tjejmil är gjord och nu skriker jag ut mitt mål här så att jag inte ska kunna gömma mig bakom "jag ska försöka..":

Jag ska springa tjejmilen 2014 och jag ska göra det på en tid under timmen! 
Hur det kändes när jag sprang min första tjejmil (mitt livs hittills första och enda sprungna mil) kan du läsa om här och om min målsättning då här. Det jag inte skrev om då men som jag precis hade fått veta var att jag inte var ensam när jag kämpade runt banan. Inuti hade jag början till Mini. 

187 dagar har jag på mig. Att komma i så mycket bättre form än jag var då att jag kan kapa drygt tio minuter på min tid. Det blir min målsättning inför löpningssäsongen. Visst hänger ni på!? 

1 kommentar: