Startsida

onsdag 8 augusti 2012

Utanför min box


Så var dagens träning avklarad, några timmar senare än det var tänkt, men vad gör väl det. Jag utmanade mig själv lite idag. Jag tog tjuren (crosstrainern) vid hornen och gav mig på att bemästra den tillräckligt för att göra ett cardiopass på den. Jag erkänner att crosstrainern är lite av en ny bekantskap för mig. Vi har bara träffat på varandra i korta stunder som uppvärmning och vi har ännu inte blivit riktiga kompisar... Jag blir alltid lite småskraj för nya maskiner. Förstår inte riktigt hur alla knappar fungerar och varför den plötsligt börjar blinka om inställningar och annat. Jag vet inte riktigt vad som är rätt nivå och försöker snegla på displayen på den som tränar bredvid för att se vad man "borde" ligga på. Dessutom känner jag mig som en elefant på skridskor och inte alls så där graciös och snabb som de som kör runt omkring - crosstrainer ser ju så lätt ut!

Idag kastade jag mig ut för stupet och körde ett pyramidintervallpass på 35 minuter. Jag körde 12 som vilonivå och 16 som pulsnivå och försökte hålla mellan 7 och 8 i tempo (förutom när jag tog bilden då). Pulsintervallerna var 4 minuter som mest. Svetten rann och jag fick mjölksyra i benen, men jag vet inte riktigt om det blev så flåsigt som jag hade hoppats. Antagligen körde jag på fel nivå/tempo. Men jag tror ändå att jag ska ge crosstrainern en ny chans snart. Om man inte provar nya saker slutar man att utvecklas, eller hur!? :-)

Någon crosstrainer-van som kan ge mig några tips?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar