Startsida

torsdag 23 augusti 2012

SATS-kort eller inte SATS-kort...

...det är frågan...

Det är dags att skaffa ett nytt kort på gymmet hemmavid. Vid jobbet (3 mil hemifrån) tränar jag gratis. Har de senaste åren haft kort på ett lokalt gym som har många gruppträningsklasser och är rätt bra utrustat. Flera grannar tränar där så man får ofta sällskap på helgen eller vissa kvällspass. Ett årskort där kostar ungefär hälften av vad ett SATS-kort kostar. Varför ens fundera över ett SATS-kort?

- SATS öppnar 6.00 varje vardag och har öppet till 22 månd-torsd. Mitt gym öppnar 6.30 tre dagar i veckan, 7.00 en vardag och 9.00 en vardag. Alltså - betydligt större möjligheter till morgonträning på gym, vilket skulle underlätta när det blir kallt, mörkt och blött...

- Möjligheten skulle finnas att träna tillsammans med Mannen (som har SATS-kort) någon gång ibland - fast realistiskt hur ofta skulle det kunna hända..?

- Då skulle jag ha möjligheten att träna även på andra ställen i Stockholm än just där vi bor - inte för att jag tror att det skulle hända jätteofta, men möjligheten skulle finnas att träna när vi är ute i farten.

- Gruppträningspassen som gjort att jag verkligen gillat mitt vanliga gym (de har tex pass kl 20 varje kväll, vilket passar in i nattningsrutinerna bra) utnyttjar jag inte lika ofta längre. Det kanske inte längre spelar någon roll att SATS sista klass går kl 19.30 om jag istället kan styrketräna eller springa på löpbandet kl 20.30..

Mitt i skrivandet av det här inlägget fick jag precis telefon från SATS - nu har försäljaren gjort ett bra jobb att sälja in deras fördelar... Gaaahhh - varför måste det vara så ohyggligt dyrt!?

2 kommentarer:

  1. Jag känner likadant. Problemet med mig är att jag BARA vill gå på yoga. Men helst som sagt var på SATS. Och det kostar 200 spänn varje gång jag betalar separat... hur dyrt är det förresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kostar 575 kr/mån om man binder 12 mån (och vill ha alla center i Stockholmsregionen - inte hela Sverige). Det är visst någon kampanj just nu också där man får tre träningstillfällen med en PT och ett personligt 8-veckors program på köpet om man blir medlem innan 31 augusti.

      Radera