Startsida

måndag 6 augusti 2012

Olympisk fart?

När det blev dags för kvällens PW öppnade sig himlen och det kom världens störtskur. Om det var regnet eller energin från middagen som gjorde att jag fick fart på benen, det låter jag vara osagt. Men attans vad fort det gick ikväll. Jag susade fram som om det var gångsport i OS. Ett tag var snitthastigheten nere i 6:50 min/km, men sen blev det ett stopp för att knyta skorna och ett stopp för att rädda telefonen undan värsta blötan. Slutresultat blev en runda på 5,86 km på 42 minuter. Konstaterade lite förundrat att mina 5 första kilometer gick på 35 min - en tid som jag faktiskt hade i ett femkilometerslopp i maj där jag sprang (nåja joggade) hela rundan.... Kanske ska sikta på Rio de Janeiro 2016 :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar