Startsida

torsdag 9 augusti 2012

I lurarna

När jag är ute på PW eller joggingrunda måste jag bara ha något i öronen som stänger ute ljudet av mitt eget flåsande. Jag minns alla gånger jag försökte ge löpningen en chans förr och alltid gav upp efter ett eller ett par försök. Nä, det här var inget för mig. Men det var förstås innan ipod/musik i mobilen kom... Numera brukar jag köra spotify i mobilen när jag är ute. Musik kan ge så mycket extra energi och med lite upptempo får jag sån draghjälp till trötta ben. Här är topp fem på min lista just nu (utan inbördes ordning):

- I like how it feels (Enrique Iglesias)
- Stronger (Kanye West)
- Firework (Katy Perry)
- Stronger - what doesn't kill you (Kelly Clarkson)
- Titanium (Sia/David Guetta)

Den här sommaren har jag också fastnat för att ha podavsnitt av sommarpratarna i lurarna när jag promenerar. Det blir visserligen lite mindre draghjälp för tempot, men oj vad tiden flyger iväg när man lyssnar på någon intressant. Till sommarens favoriter hör Klara Zimmergren, Emma Wiklund, Daniel Espinosa, Trita Parsi, Daniel Ek och David Hellenius.  

Vad har du i lurarna när du tränar?

2 kommentarer:

  1. I hemmagymmet så tränar jag cardio till Biggest Loser (australia), mycket bra pepp, När jag går/springer så är det oftast ljudbok faktiskt, intervaller har jag dock alltid till musik :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljudbok var ju en bra idé! Det ska jag testa - kan bli svårt att sluta springa om man lyssnar på något riktigt spännande då :-)

      Radera