Startsida

fredag 5 juli 2013

Halleluja, det är semester!

Kungen av fredagskänsla börjar infinna sig - inte bara startpunkten på helgen utan på fem härliga lediga veckor. Jag som skrotat runt hemma sen i april njuter visst lika mycket som Mannen. De senaste veckorna, ensam hemma med en tvåmånaders och två energiska storbarn har varit en utmaning. Nu tänker jag att jag kommer ha tid, ork och energi för träningspass, bullbak, att snabbt och lätt fixa i ordning en picknick, sippa rosevin, läsa en bunt böcker yada yada.
Eller inte. 

Men det kommer i alla fall att bli underbart att vara två vuxna om alla syskonkäbbel, "det-är-min-tur-att-ha- paddan"-tjat, luncher som ska fixas fram och frukostar som ska plockas bort. 

Och om sanningen ska fram har tempot redan gått ner lite här hemma denna andra sommarlovsvecka. Se bara bildbevisen....
Pyssel med gipsdinosaurier - nästan helt utan min inblandning! 
Lugnet när två barn läser själva - samtidigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar